За якими ставками та чи сплачується взагалі податок на нерухомість у 2015 році?

Згідно з положеннями пунктів 10.2 та 10.3 Податкового Кодексу України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не є обов’язковим для встановлення його місцевими радами, а згідно з пп. 12.3.4 Податкового Кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

 

Звертаємо увагу, що для обов’язкових для встановлення місцевими радами податків працює інша норма, викладена у пп. 12.3.5 Податкового Кодексу України. Так, у разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

 

Тому у платників виникає питання – за якими ставками та чи сплачується взагалі податок на нерухомість у 2015 році?

 

У листі від 16.01.2015 р. № 722/5/99-99-19-01-01-16 Державна фіскальна служба України (ДФСУ), наголошує, що у 2015 році юридичні особи – платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюють суму податку за поточний рік за ставками, встановленими рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів об’єктів:

 

для об’єктів житлової нерухомості – у розмірі, що не перевищує 2 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2015 року, за 1 кв. метр бази оподаткування;

 

для об’єктів нежитлової нерухомості – у розмірі, що не перевищує 1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2015 року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

 

Таким чином, якщо підприємство керуватиметься вищезгаданим листом ДФСУ, то має дотриматися правил норми пп. 266.7.5 Податкового Кодексу України, відповідно до якого платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

 

При цьому Державною фіскальною службою ігноруються положення Податкового Кодексу України щодо публікації та відповідно набрання чинності рішеннями органів місцевого самоврядування стосовно оподаткування нерухомого майна, що ставить під сумнів законність таких вимог ДФСУ і надає можливість у разі пред’явлення відповідних вимог ДФСУ  оскаржити їх до суду.

 

Автор:

Максим Дунаєв

Адвокат ТОВ “Юридическое бюро “КАНОН”

лютий 2015

«Юридическое бюро «КАНОН»

– це юридична компанія, що надає широкий спектр послуг в галузі права.

Меню